Thursday, December 13, 2007

North Karnataka Thali, anyone??

25 comments:

Anonymous said...

hehehe ..
reminds me of days when i used to eat dosas with achaar :P
Pranshu

Ricky said...

Me Me Me!! In Meerut we had a South Indian helper and every Tuesday he will serve the food in Banana leaves and it used to be our most exciting lunch of the week :D he could even make spoons and katori from banana leaves :|

This one looks good and its going on my to-eat-in-India list :D

Marlee said...

Me me me as well...have been surviving on bread n maggi soup packet these days (exams :-/)!

@ Ricky: Go to Sarvana Bhavan at Janpath for South Indian...for a Rajasthani Thali...go to this place which is bang opposite Rivoli at CP...Yum food!(You're welcome :-P)

ektaran said...

Pranshu
Dosas with aachar...now I gotta try this combo...in college I used to love maggi with aachar....btw, here we did not get dosas...got Jowar Roti.

ektaran said...

Ricky
Ohh well we northies still lack knowledge of South Indian Cuisine...its always dosa, idly & vada.....the sambar & rasam of each state tastes different....Wish you come to Banglaore & then surely we can plan to visit this place....yaa eating on a plantain leaf is a diff experience.

ektaran said...

Marlee

Plan to come to Bangalore in Jan....
bread & maggi...ohhhh....Eat more & healthy stuff girl!

Yaa Saravana ROCKS!!!

Ricky, you gotta visit Sarvanas when you are in Delhi...

Acha Marlee, are you talking about Rangoli??? opp Rivoli at CP??

Urvi said...

Wow... thts yummy yaaar... had been to South last to last week... nd we all were all the time busy eating nd jst njoying the idlis cooked in leaf, those delicious dosas nd medu vadas.... nd chatni...yuuuummmm..... m gonna really miss them... :(

ektaran said...

Urvi
Ohh so you had your share of dosa, idly & medu vadas.....ohh now I need some food!!

btw, where are you?? No updates n all....neways thanks for visiting our blog.

Marlee said...

Yup , Yup..thats the place im talking abt...have u been there? did ya like it? U know wats the best comfort zone place for food in CP? For me, its good ol' Bercos...oops...me mouth is watering! :-D

@ Ricky: Oi, where's my thank u?!!! :-P

Ricky said...

@ Marlee - Thank You for?? lol...u will only get any Thank Yous if you take me to some good place to eat :D

Colors said...

Do you know even Nepalese have their festive feast on banana leaves too.
As a kid I never used to like South Indian food..but now I am a big fan, specially of rassam and non-veg/sea food....though I still don't like idlis much :)

ektaran said...

Marlee
Okay so Delhi has a Rangoli....WOW! It was our fav place in Chennai....no Sarvana Bhavan in B'lore :(

Never been to Bercos.

ektaran said...

Ricky
You have to have to visit Rangoli when u r in Delhi. Order hai yeh!

ektaran said...

Colors
Hey good to see you here...& thanks for linking my blog...:-)

Even I love the tangy rasam....never had South Indian style non-veg tho.....& don't get me started on piping hot dosas, vadas.....am salivating!!

Moonie said...

Hey, you too r in blore!!
Well, most amazing is in Nagarjuna they serve Biryani on plantain leaves; yummy!

True@ most ppl think Idli dosa and vadas are staple diet of south indians... no clue about other veggies dishes like pachati, olan, aviyal, thoran..
Try out aapams instead of dosas sometime .. Ppl who like noodles, try Idiappam with stew .. yumm..
oh well.. I've only listed some of kerala cuisine and you can now the endless things they make in Karnataka, Tamil Nadu and Andhra

Colors said...

Happy New Year!
Hope to see more colors through your photographer's eye!

AmitL said...

Looks yummy..happy new year,and,hoping for lots of dazzling pics..and,the new blog!

ektaran said...

Moonie
Ohh yes very much in cramped bangalore....where is Nagarjuna??

I don't like aapams..I like extra crunchy dosas :-)

You have listed way tooo many things...feeling v v v v v hungry now.

ektaran said...

Colors
Thanks a lot for the wishes....yes I plan to be more regular with my pics.

ektaran said...

AmitL
Yaa the food is yummy...Thanks for the Wishes...New blog...I don't see that happening...but ya as they say...never say never.

Surinder said...

hhhhaaaapppppppppppyyyyyyyy

nnnnnneeeewwwwwwwwwww

yyyyyeeeeaaaarrrrr

Raghav said...

dude...
yummy

Ekta said...

hey..
u reminded me of the awesome blore food...yummmm

Anand said...

One for me too pls!

Colors said...

New post please!

 
Clicky Web Analytics